Què he de fer per seguir el curs
Els materials estan organitzats amb 3 mòduls, cada mòdul comporta unes 10 hores de feina.
Ens fonamentarem amb la execució i discussió dels diferents projectes que s'han d'elaborar en cada mòdul. Cal recordar que una equivocació no és una errada ni un aspecte negatiu, sinó que és un fet que ens ha de portar a reflexionar i analitzar els resultats per tal de poder-los millorar. D'aquesta manera ens ensenyarem i ajudarem a aprendre. Es tracta de "aprendre a aprendre".
Primer: Instal·lar el programari
Existeixen
diverses versions de Scratch: 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 ,1.4, 2.0, 3.0,
4.0. Nosaltres treballarem amb la 3.0. Si algú te
procediments fets amb versions anteriors la versió 3.0 els
entén.
El programa Scratch us el podeu baixar des de la
portada de entrada, polsant sobre el botó Scratch.
A la pregunta del vostre ordinador heu de contestar que el voleu
guardar al vostre ordinador: és l'instal·lador del
programa Scratch.
Si treballeu sempre en un lloc amb connexió a internet, no cal baixar-lo, es pot carregar directament des de la web del MIT. Aneu a la pàgina web https://scratch.mit.edu i ja podeu començar a treballar..
Una vegada instal·lat, cal verificar la llengua de treball i si cal canviar-la per la de la vostra preferència. No tingueu cap angunia en preguntar tantes vegades com calgui fins que ho tingueu tot funcionant.
Ja esteu preparats per començar el curs. En aquest moment envieu un missatge al professor per que fer-li saber que ja teniu el vostre entorn de treball preparat i comenceu a llegir els materials
Segon: Com treballar cada mòdul
Cada mòdul consta d'explicacions, pràctiques i exercicis. Cal no començar els exercicis fins haver llegit tot el mòdul i fet totes les pràctiques, sovint els exercicis es limiten a reorganitzar el material de les pràctiques. A la part esquerra de la pantalles més a mes de les primitives (les instruccions Scratch) estàn a la esquerra amb un ascensor que us permet fe puixar i baixar aquesta columna, i més les esquerra hi ha uns punts de colors. Cada color representa una categoria de primitives que apareixeran al polsar el punt del seu color
Com enviar els treballs
Els fitxers dels exercicis de Scratc contenen molt poques paraules. La quantitat d'espai que ocupen representen quasi res temps de transmissió però ens comporta un temps i un esforç molt petit No així el temps de compactar i descompactar. No compacteu. Primer feu les pràctiques i desprès els exercicis. Enviu els ejercicis no les pràctiques. Un exercici per fitxer sense compactar a la adreça del missatge de Benvinguda.
Nom a possar a cada fitxer:
3 primeras lletres: inicials de nom i cognoms del autor majúscules
Quart caràcter: número de mòdul
Quint caràcter: número del exercici
El punt i l'extensió propia de la versió de Scratch
Durant el curs disposarem d'un forum i farem alguna trobada amb hangouts que anunciarem oportunament La participació en aquestes activitats és voluntària i per complir amb la normativa vigent, les participacions seran eliminades en el termini aproximat d'un més a partir del final del curs
Bona Feina!